1648816200

  days

  hours  minutes  seconds

until

ALGEMEEN

Samenvatting BinGO door oma Bep en oma Sjaan

In dit filmpje vertellen oma Bep en oma Sjaan vol enthousiasme het verhaal van de musical BinGO.

Scene 1 | Koffer pakken | groep 4

Filmpje voor groep 4 als inleiding op het project
01 Pak nu je koffer | tekst | aanleren van het lied voor groep 4
01 Pak nu je koffer | instrumentaal | oefenen van het lied voor groep 4 zonder dat er een zangeres meezingt
01 Pak nu je koffer | dans | oefenen van de bewegingen voor groep 4

Scene 2 | In het vliegtuig | groep 3

Filmpje voor groep 3 als inleiding op het project
02 Hoog in de lucht | tekst | aanleren van het lied voor groep 3
02 Hoog in de lucht | instrumentaal | oefenen van het lied voor groep 3 zonder dat er een zangeres meezingt (je hoort wel de pilotenstem – die klinkt ook tijdens de voorstelling)
02 Hoog in de lucht | dans | oefenen van de bewegingen voor groep 3

Scene 3 | Afrika | groep 5

Filmpje voor groep 5 als inleiding op het project
03 Sawubona | tekst | aanleren van het lied voor groep 5
03 Sawubona | instrumentaal | oefenen van het lied voor groep 5 zonder dat er een zangeres meezingt
03 Sawubona | dans | oefenen van de bewegingen voor groep 5

Scene 4 | Amerika | groep 1/2

Filmpje voor groep 1/2 als inleiding op het project
04 Pief poef pang! | tekst | aanleren van het lied voor groep 1/2
04 Pief poef pang! | instrumentaal | oefenen van het lied voor groep 1/2 zonder dat er een zangeres meezingt
04 Pief poef pang! | dans | oefenen van de bewegingen voor groep 1/2

Omdat jullie school 3 groepen 1/2 heeft, maken we een aanpassing in de handleiding:
* Graag willen we uit iedere groep 3 kinderen die op het podium met de oma’s meedoen.
* Alle andere kinderen blijven op hun plek in het publiek, gaan staan en draaien zich om naar de rest van het publiek. Zij spelen daar het lied uit.

Scene 5 | China | groep 6

Filmpje voor groep 6 als inleiding op het project
05 Welkom in ons mooie land | tekst | aanleren van het lied voor groep 5
05 Welkom in ons mooie land | instrumentaal | oefenen van het lied voor groep 6 zonder dat er een zangeres meezingt
05 Welkom in ons mooie land | dans | oefenen van de bewegingen voor groep 6
Filmpje voorbereiding op de workshop van groep 6

Scene 6 | Australië | groep 8

Filmpje voor groep 8 als inleiding op het project
06 Jump up and Down Under | tekst | aanleren van het lied voor groep 8
06 Jump up and Down Under | instrumentaal | oefenen van het lied voor groep 8 zonder dat er een zangeres meezingt
06 Jump up and Down Under | dans | oefenen van de bewegingen voor groep 8

Scene 7 | Italië | groep 7

Filmpje voor groep 6 als inleiding op het project
07 Welkom in Italia | tekst | aanleren van het lied voor groep 7
07 Welkom in Italia | instrumentaal | oefenen van het lied voor groep 7 zonder dat er een zangeres meezingt
07 Welkom in Italia | dans | oefenen van de bewegingen voor groep 7
Filmpje voorbereiding op de workshop van groep 7

SLOT | Lied ‘De wereld is het helemaal!’ | hele school

08 De wereld is het helemaal | tekst | aanleren van het refrein voor de hele school
08 De wereld is het helemaal | instrumentaal | aanleren van het refrein voor de hele school
08 De wereld is het helemaal | tekst | Totale medley met voor iedere groep nog een stukje herhaling van het ‘eigen’ lied.
08 De wereld is het helemaal | instrumentaal | Totale medley met voor iedere groep nog een stukje herhaling van het ‘eigen’ lied.

5 Comments on “BinGO! | CBS de Parel”

  1. Hoi Elles en Suzanne,
    Hier even een vraagje over de rolverdeling van groep 6: Hoeveel restaurantgasten en hoeveel obers heb ik nodig? (handleiding en filmpje geven verschillende aantallen aan…) Ook nog een vraagje over de kleding: spijkerbroek + zwart t shirt voor de dansers met linten. Zijn dit de 6 kinderen uit de China beweegt groep? Ik hoor het graag van jullie!
    Groetjes, Jessica

    Like

    • Hoi Jessica!
      In de papieren handleiding staat het aantal gebaseerd op 25 kinderen in de klas:
      ● Chinese groep (10 leerlingen)
      ● China Beweegt groep (6 leerlingen) in 3 teams van 2 kinderen (met tekst)
      ● Chinese vlaggenzwaaiers (2 leerlingen)
      ● Restaurant gasten (5 leerlingen)
      ● Obers (2 leerlingen)
      Omdat jouw groep 27 kinderen heeft, mag je de Chinese groep 12 leerlingen laten zijn. En dan dus 5 restaurantgasten en 2 obers.

      Spijkerbroek + zwart t-shirt zijn voor de Chinese groep (12 leerlingen). Zij dansen met de linten.
      De China Beweegt groep en de vlaggenzwaaiers krijgen een zwarte broek, een zwart/geel shirt met Chinese tekens erop en een Chinese hoed van ons.

      Ik snap de verwarring: In de handleiding wordt gesproken over ‘dansers met linten’. Dat zullen we aanpassen in de handleiding.

      Hopelijk is het zo duidelijk! En anders weet je ons weer te vinden.

      Groetjes,
      Elles

      Like

      • Bedankt voor je reactie! Helemaal duidelijk nu.
        groetjes,
        Jessica

        Like

  2. Hoi Elles en Suzanne,

    Even een vraag voor groep 8. Het is mij niet helemaal duidelijk of de klas moet bestaan uit ongeveer de helft beach boys/girls en de andere helft backpackers of dat er alleen backpackers zijn met tekst en dat de rest beach boy/girl is.

    Groetjes,
    Elsa

    Like

    • Hoi Elsa,

      We hebben uit de groep in ieder geval 2 backpackers nodig (die tekst hebben) en 3 beachboys/ girls (die tekst hebben).

      De rest hoeft niet half om half te zijn. We hebben wel wat meer attributen voor beachboys/ girls dan voor backpackers.
      De volgende materialen zitten in jullie krat:

      * Hoedjes voor backpacker/ beachboys en girls aantal 40
      * Zonnekleppen voor beachboys en girls aantal 4
      * Kleine rugzakken voor backpackers aantal 9
      * Aloha slingers voor beachboys en girls aantal 25
      * Grote gekleurde zonnebrillen voor beachboys en girls aantal 9
      * Gewone zonnebrillen voor backpacker/ Beachboys en girls aantal 10
      * Duikbrillen voor beachboys en girls aantal 2
      * Handdoeken voor beachboys en girls aantal 3

      Niet iedereen hoeft alles hetzelfde te hebben. Het moet er vooral lekker zomers en vrolijk uitzien.

      LOS komen de volgende attributen:
      * Grote backpackrugzak voor een backpacker met tekst aantal 1
      * Surfboard voor een beachboy of girl met tekst aantal 1
      * Didgeridoo voor een beachboy/ girl of backpacker die een korte solo speelt in het lied ‘Jump up and Down Under’ aantal 1

      Die didgeridoo speler wordt niet genoemd in de handleiding. Meestal bepalen we op de dag zelf wie dat wil doen, maar je mag dit ook alvast zelf in de klas noemen. We zoeken dan vooral een expressief iemand die het leuk vindt om een playback solo te geven als de kinderen hebben gezongen over de didgeridoo.

      Hopelijk is het zo wat duidelijker voor je!
      En anders mag je het gewoon weer laten weten hoor! 😉

      Groetjes,
      Elles

      Like

Laat een reactie achter op Elsa van Praag Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: